کارگاه هنر

هنروهرچه که گاهی در استان هرمزگان میگذرد

کارگاه هنر

هنروهرچه که گاهی در استان هرمزگان میگذرد

بزودی مطلبی رو به این شرح که :
                                                 
  اگر من شهردار بودم ، . . .
خواهم نوشت .
میخواستم پیشاپیش نظر شمارو در این مورد بدونم . و برام بگید که اگه شما یه روزی قرار بود شهردار بندر، بشید چه کارهایی رو که انجام نشده ویا انجام نمیدن ، انجام میدادید ؟
و یا چه پیشنهادهایی برای نهاد شهرداری داشتید ؟
مشکلات عمده ای که در شهرمون هست و کسی زیاد راجع بهش وقت نمیذاره ، چی هستش؟بیاییم یه کم وقتمونو صرف معضلات شهرمون کنیم .
نظرات 21 + ارسال نظر
فرزانه شنبه 9 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:43 ب.ظ

اگه من شهردار بودم...

شهرداری(اداره کردن شهر) میکردم...نه جیب داری...

معنای واقعی بندر را درک و از مزایای ان اندکی به نفع بومیان (البته در بندرعباس بومی یعنی : مردم اهل شمال کشور هر نقطه ای - یزد - کرمان - اصفهان - شیراز و تقریبا از هر نقطه ای از میهن عزیزمان ....و گاهی اوقات اگر جا و امکانش بود خود بندر...البته اگر) استفاده می کردم...

اینقدر به جوانان - تفریحات و دغدغه هایشان اهمیت نمیدادم ..چون در مقایسه با دیگر نقاط کشور اصلا قابل قیاس نیستند و از بس بهشان توجه شده کلی لوس شده اند و دیگر اهداف ما را دنبال نمیکنند چون خوشی زیر دلشان زده...

دشمنی سر سخت با فرهنگسرا - گالری نقاشی(چه واژه غریبی؟؟؟) - نمایشگاه کتاب و هر مکانی که باعث رشد استعداد علمی و هنری به هر نحوی شود ....و پیوندی محکم با مجتمع تجاری در هر ابعادی - برج و اسمانخراش با هر ایمنی و کیفیتی ... که انصافا این مهم تحقق پیدا کرده و تنها باید در تداوم ان کوشا باشیم...

و کلی چیزهای دیگر که از حوصله دوستان خارج و باعث مکدر شدن خاطر بعضی مسئولین به معنای واقعی دلسوز و زحمتکش می شود...

...اصلا شهرمون هیچ معضلی هم نداره و میتونیم شهرداری هم نداشته باشیم...

شما به نکات خوبی اشاره کردید . من هم بعد به نکاتی اشاره میکنم . البته قبلش منتظر نظرات و ایدهای دوستان هستم . تقریبا در حال تهیه یک مقاله انتقادی هستم.

سیاورشن شنبه 9 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:11 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com/

سلام امیر جان.....باید فکر کنم ....راستی جهان را که فراموش نکرده ای؟ همان دزد معروف .......چیزی نوشته ای؟

سلام لطفا تو هم ایده هاتو بهم بگو منتظرم.

مریم شنبه 9 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:03 ب.ظ http://tardeed.blogspot.com

چه موضوع تخصصی‌ای! شما بگین شاید ما هم استفاده کردیم. خیلی خوبه که آدم حس کنه می‌تونه تو ساختن شهرش نقش داشته باشه و حداقل نظر بده. نه این‌که... ولش کن. امیدوارم موفق باشین.
راستی شما هم که پینگ کردن بلد نیستی. قبلا باز یه کامنتکی می‌ذاشتی خبر می‌دادی آپ‌دیت شدی.

مهدی اخلاص مند یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.banderekhoobom.blogfa.com

با سلام ... راستش من خودم رو کوچک تر از اون میدونم که شهری رو اداره کنم زیرا در توان من نیست ... ای کاش مسئولان شورای شهر ما هم این مطلب رو مد نظر قرار بدن که هر کسی نمی تواند شهردار باشد( امثال من ) .و اداره شهر رو به کسی بدن که کارایی داشته باشه و برای شهر دل بسوزونه ..... نمی خوام بگم که عزیزان پیشین کاری برای شهر نکردن نه! حرفم اینه که کار رو باید به کننده کار داد نه......
بگذریم حرف و حدیث زیاده من واقعا نمی دونم که اگر شهر دار بودم چی کار میکردم .
فقط میدونم شهر ما مشکلات بسیاری داره که بیشتر اونها ربط به شهرداری داره و بس ......

محسن یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:46 ب.ظ http://geno.blogsky.com/

سلام امیر عزیز
مشکل ما بزرگتر از این است که شهردار شویم چه کنیم؟
ای کاش نظرت اگر بجای مسئولین بودیم بهتر بود چون که خود شهردار هم در راستای سایر ادارات دیگر است مثلاْ سازمان برنامه و بودجه و استانداری و فرمانداری و تربیت بدنی و آموزش و پرورش... باید همه یکی شوند تا واحدی بوجود آید پس شهردار بودن دردی دوا نمی کند فرهنگ ساختن مشکلات را حل می کند مشکلات عظیمی ای کاش شهردار فرهنگ سازی می کرد و سایر ادارات هم با او همکاری می کردند گام اول را اگر با رئیس صدا و سیما شروع می کردی بهتر بود یا حتی جزئی تر مثلاْ برنامه شو بندر حرف برای گفتن بیشتر بود مشکل عمده ما نداشتن آن چیزی است که باید داشته باشیم و شاید هم سرچشمه از آموزش و پرورش می گیرد

من یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:53 ب.ظ http://pardismadhouse.blogsky.com

من یه زمین قسطی میدادم به دانشگاه هرمزگان تا یه مخروبه تو شهر بسازه حداقل! نه جدا از شوخی با درآمدی که یه شهر ساحلی کوچیک و جمع و جور می تونه داشته باشه میشه یه کشور رو آباد کرد چه برسه به شهر؟!!! (نه جو زده شدم!)

نقابدار دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 04:05 ق.ظ http://masking.blogsky.com

سلام مجدد باید عیده جالبی باشه روش فکر میکنم

صبرا دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:28 ق.ظ http://sabra.blogsky.com

کم با محسن بلوچی موافقم . اشکال از نظام شهرداری یا شخص شهردار نیست . به نظر من کل سیتم هدف مشترکی رو دنبال نمی کنه . البته شاید خیلی ها از این حرف من دلخور بشن . ولی من معتقدم هیچ کدوم از مسئولین هم اونجور که خیلی ها فکر می کنن نیات سوئی ندارن . مثلا همین اداره ای که من توش کار می کنم . فکر می کنم هدف های مثبتی رو دنبال می کنه و تا به حال هم به نتیجه های مثبت زیادی رسیده . دست کم توی اون مدتی که من اینجا بودم . ولی به دلیل نا هماهنگ بودن کل سیستم و نقاط مشترک کم بین دستگاه ها مسیر رسیدن به هدف ها از هم جدا می شه . و هر کسی تنا به فکر کاریه که خودش داره انجام می ده . باید متحد شد و با پشتگرمی هم تلاش کرد و به نتیجه رسید . شهردار یا شهرداری هم با بقیه فرقی نداره .

منظور من کلی با اون چیزی که شما و محسن میگید متفاوته .

حسن دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:54 ب.ظ http://loor.blogsky.com

امیر عزیز .
در مورد مطلبت حضوری مفصل باهات صحبت می کنم!
ضمن فراخوان جشنواره تجسمی رو گذاشتم. می تونی بهش لینک بدی.
http://tinypic.com/e87n9e.jpg

سیاورشن سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:32 ب.ظ

سلام ..کامنت من چی شد ....

سیاورشن سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام کامنت من پیدا شد اشتباهی برای مهدیسما نوشته بودم ....به کسی نگی ها !!!.....اینم کامنت ...

سلام ...سعی می کردم نماد های بومی بیشتر در معماری ها و ساخت و ساز ها به کار بره ...کسی که میاد اینجا بتونه یه تصویر قشنگ از اینجا با خودش ببره ...محله خودمونو ببین ... یادته برای یه باز فوتبال ساده چقدر درد سر داشتیم ...حتا مجبور می شدیم دست به دزدی هم بزنیم ( چندل و میل گرد و...) برای اینکه بتونیم یه زمین ساده داشته باشیم و توپمون توی لجن ها نیفته ....بعد از بیست سال اونجا هنوز هم همونطوره شاید بد تر ...کمبود فضاهای ورزشی توی محله ها خیلی به چشم می خوره ...وقتی هنوز نیازهای اولیه یه شهر عادی توی بندر نیست اصلا نمیشه به چیزهای بهتری فکر کرد ...ما هنوز صد متر خیابون صاف نداریم ....احتمالا ادامه دارد....و اما ادامه ....

استفاده از هنرمندان بومی در ساخت و سازها ...کسانی که با فرهنگ و سنن این منطقه آشنا هستم نه اینکه یه غیر بومی بیاد لب دریا مرغ و خروس بکاره بعد هم مسولین بگن مرغ و خروس دریائیه !!!.......استفاده از امکانات خوب طبیعی مثل ساحل ...همین عربها رو ببین از یه وجب ساحل هم نمیگذرن ولی ما چی......خدا کنه این دفعه دیگه کامنت رو برای خودت فرستاده باشم ....احتمالا باز هم ادامه دارد

کشمیری چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:45 ق.ظ http://porteghale206.blogsky.com

هوووووووووووووووووووو

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:23 ق.ظ

man age shahrdar boodam baazi az sarhadiha va tamame afghanharo deport mikardam zendebad bander bander mal bandei.qorbonet Della Deryadel

نازنین جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:46 ق.ظ http://avang79.blogsky.com

سلام دوست عزیز
جرقه جالبی زدی وهمه برو بچه های بندری را به جنب وجوش انداختی!
من اگر شهردار بودم اینقدر سلیقه ای کار انجام نمی دادم آخه وقتی آدم سلیقه نداره مجبور نیست که اینهمه به خودش زحمت بدهد! مشورت کردن خیلی خوبه! خلاق بودن هم همینطور!
شهردار باید خلاق؛هنرمند وهنر شناس و مدیر باشه.
اگر شهردار بودم اولین کاری که می کردم برای این شهر پلاژ ساحلی درست می کردم برای بانوان و آقایان.حیف این دریای عظیم وزیبا و آرام نیست؟
سراسر ساحل را درخت نارگیل می کاشتم ساحل را پاک سازی وتمیز می کردم.(چرا فقط یک جزیره کیش باید در کل ایران تروتمیز و شیک باشه و ما نباشیم؟!)
اگر شهردار بودم به جای این همه برج سازی و پاساژ سبز کردن !کمی هم پارکینگ عمومی وچند طبقه؛توالت عمومی؛آب سرد کن؛باجه های مواد بازیافتی مثل کاغذ و شیشه ؛سینمای روباز می ساختم که هم دنیا را داشته باشم هم آخرت را!!
اگر شهردار بودم توی خیابانهای بندر گل ودرخت می کاشتم و این شهر را با مناظر زیبای سرسبزی و سایه خنک درختان آشتی میدادم!
راستی دوست عزیز این وبلاگ و این نظرات را جناب شهردار هم مطالعه می کنند؟
حرفهای نگفته زیاده اما کو گوش شنوا وکجاست وقت کافی؟
ازت ممنونم .موفق باشید.

[ بدون نام ] جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:49 ق.ظ

حسین روانسالار جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:57 ق.ظ

شهر ما شاعر اگر داشت هوا بهتر بود خار هم کمتر نبود ازگل ـ سوال قشنگی طرح کر دی. راستشو بخواین من در اون حد نیستم ولی به نظر من شهردارباید دلسوز باشه و با مردم شهرش روراست همین و بس.

کامیرا جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:32 ق.ظ http://www.bandarabbascity.com

همه حرفاشون رو زدند. محسن جواب خوبی داد. اما به نظرم کامنت نازنین بهتر از همه حق مطلب رو ادا کرد. توی ایران شاید شهردار به معنای واقعی نداشته باشیم. توی تهران یه جایی رو نمی تونید پیدا کنید که آسفالت نشده باشه. اما توی بندر وضع خیابونا و کوچه ها رو می تونید ببینید ! مثال ؟ محله فرودگاه قدیم و کمربندی. اصلا در کل شهر صد متر خیابون سالم می تونید پیدا کنید؟ از وقتی من یادمه همین شکلی بوده. هیچ فرقی نکرده. تازه یکی دو تا پارک و فضای سبز ساختند، تازه خیابون ها رو اسم دار کردند (اون هم با چه فضاحتی) اگه بدونید اسم بعضی از شهدا رو روی چه کوچه هایی گذاشتند؟ بعد از عمری یه پارک دولت ساختند ( با چاشنی یه مرغ و خروس زشت که هیچ ربطی به بندر و دریا نداره) تا به قول خودشون همه چیز ماست مالی بشه. یکی به من بگه فلسفه ساختن پارک اونم وسط بلوار امام حسین چیه؟ بندرعباس مثلا مهمترین شهر گمرکی ایران هست و بیشترین در آمد ها رو داره و مطمئنا هر کسی که توی این شهر زندگی می کنه این رو می دونه. سالهاست تمام واردات و صادرات کشور از بندرعباس، از طریق یه جاده در حد افتضاح به عرض ۸ متر و بلکه کمتر انجام میشه و همه می دونید به دلیل نا امن بودن این جاده دست کم هفته ای دو یا سه کشته می ده. بعله، معلوم نیست آقایون به جای شهرداری به چی چی داری فکر می کنند که بندری ها بعد از گذشت سالها از انقلاب اسلامی هنوز باید این مسائل پیش پا افتاده رو گوشزد کنند. اون هم در سال نهضت خدمت رسانی به مردم! ها ها ... کدوم خدمت؟ کدوم مردم؟
.....................................
زیاد حرف زدم. این موضوع هم یکی دیگه از مسائلی هست که اینجا و صد البته همه جا وجود داره. اما به نظرم ما بندریها خیلی بیشتر از نداشته ها رنج می بریم. از نداشته های شهری، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و ...

امیدوارم این بحث پایان خوبی داشته باشه.

مریم پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
من که نمیتوانم شهردار بشم
ولی اگر میتوانستم شهری به زیبایی و عمق دریای شما و سبری و طراوت درختان مقاومتان میساختم چون همیشه مناظر زیبا با دریا و درختان سبز و تنومند چشم نواز هستند
امیدوارم هر شخصی شهردار شما بشه از وجود همه جوانان در همیاری برای ساختن شهری ارام و زیبا کمک بگیره
با آرزوی موفقیت برای شما
مریم

کوهنورد دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:24 ق.ظ

امیر من دوست داشتم کمی به دست فروشا برسن مخصوصا بازار شهاب؟؟؟؟

کوهنورد دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:31 ق.ظ

امیر موفق باشییییییی

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد